Tuesday, December 11, 2012

Hati aku tak penting :')



11 December 2012 - Assalamualaikum dan salam sejahtera! I've been quite busy for the past few weeks. So, I rarely have time to update my blog ^^v

Hari ni, aku dapat tahu result PMR keluar minggu depan. Tapi, tak sure sangat sebab takde sumber sahih kan? Orang bagitau hari Rabu iaitu, 19 Disember. Gila nervous hati aku ni!! Ramai tanya " So, macam mana. Rasanya dapat tak target 8A? " Err, seriously, aku langsung tak yakin dapat result segempak itu. Masa exam haritu, aku banyak 'blank'. Habis exam, dah takde keyakinan nak jawab kertas seterusnya. But, past is past. In Sya Allah, dapat result cemerlang. Saya hanya mampu bertawakal ;)

Sebab aku buat post ni, nak meng-explain-kan situasi aku sekarang dengan kawan-kawan aku. Yeah, aku tahu aku agak dingin masa cuti ni dengan korang semua. Post korang kat Facebook, aku tak reply. Korang text aku, aku tak layan. Call apatah lagi, handphone aku, aku sembunyikan kalau ada bunyi sebab serious sakit hati nak dengar ringtone handphone. Nak ambil result ni pun kalau dapat nak ambil sembunyi-sembunyi sebab malas nak tengok muka korang. Kalau terpaksa juga dengan dorang, nak cepat-cepat balik. Takut terkeluar juga air mata yang ditahan selama ni. Sebab nya? Aku agak kecil hati dengan sikap korang.

1. Setiap kali aku text korang, tanya apa semua entah apa, korang tak reply. Tak layan langsung. Kalau reply tu ambil masa beberapa hari, ada ambil masa berminggu. Payah sangat ke nak tekan keypad handphone? Kalau takde kredit aku fahamlah. Ada yang text orang lain dorang reply. Text aku tak! Macam mana aku tahu?! Tak payah nak ambil tahu. Dan, kalau korang reply pun text aku, aku balas panjang-panjang, korang balas macam korang terpaksa nak balas msg aku tu. K, aku faham.

2. Setiap kali aku ajak korang keluar jalan-jalan dengan aku, beribu macam alasan korang bagi. Tapi, terkejut pula aku bila dapat tahu korang outing sesama sendiri je. Aku tak diajak. Okay-okay. Aku faham :/

3. Setiap post aku kat dalam page group kelas kita, aku rasa takde sorang pun nak tahu? Selalunya, post aku tak pernah ada orang nak balas kan? Eh, syoknya rasa di hati bila tahu diri dipinggirkan kan? K, aku faham tu juga :/

Kadang-kadang dengki tengok korang take care antara satu sama lain except, of course me. Aku perasan setiap kali aku dalam masalah, takde sangat orang sudi nak dengar. Biasalah, I'm not miss popular kan? Hihi. Rasanya, dari sekolah rendah pun aku macamni. Tapi masa tu, aku belum berfikiran matang. I still can handle all the pains. Kadang-kadang aku rasa korang terpaksa pula kawan dengan aku ni. Hahaha. Ingat lagi tak masa kelas apa tu ye, bila kita perlu pilih dan duduk dalam kumpulan masing-masing. Semua bergerak dalam group, kecuali siapa? Hahahahahahahahah.....aku :') Aku duduk sorang-sorang kat belakang sambil senyum lucu sebab takde orang nak team dengan aku. Cikgu sendiri ketawa tengok termasuk aku ketawa. Sebenarnya takde siapa tahu, lepastu aku menangis. Hahahahaha. K saat memalukan. Awesome! 

So, I guess this is growing up. No one will ever care about how you feel *how I feel actually* Maybe some of you would feel offended. I'm really sorry. Aku tahu nanti ada yang mengata cakap, "Budak ni ingat hati dia je nak kena jaga? Hati aku tak?! Hati orang lain tak? Payah la orang nak menyibuk jaga hati minah sorang ni je" Well, actually, korang tak sedar ke selama ni aku je payah jaga hati korang semua? Masalah korang semua aku dengar. Kalau korang bagitau aku ni selfish apa semua tu, buktikan part mana aku selfish. Bahagian mana korang selalu jaga hati aku. I'M TIRED!! AND I'M DONE!! K.

But no matter how much you guys hurt me, how much I 'kinda' hate you guys, deep inside my heart, ada lagi rasa sayang dengan friendship kita. Aku akan cuba jadi kawan yang terbaik. I'm gonna change my attitude, In Sya Allah. The better me :) Okay sampai sini je aku tulis. Muah muah xx


P/s : Saya tidak mahu semua terus berkecil hati disebabkan post ini. Actually, post ini hanya ditujukan kepada SESETENGAH orang sahaja. Siapa yang makan cili terasa pedasnya xoxo


Do you ever just sit there and realize that you mean nothing to anyone and you start feeling like shit :/




No comments:

Post a Comment

 
Template by Ekinn Zhareef